środa, 18 listopada 2015

recenzja nr 7 ''Moment życia''Joanna Zawadzka

''Każdego dnia mam nadzieję, że obudzę się bez tego bólu , jednak tak się nie dzieje. Każdego dnia budzę się przepełniona nim i wiem , że to nauczka za tamten moment życia''

Jedna sytuacja, jedna chwila i całe życie człowieka może ulec zmianie. Może się obrócić o 260 stopni.
Joanna to asystenka szefa jednej z płockich firm. Wiedzie spokojne, ustatkowane życie aż do pewnego spotkania.
Na jej drodze pojawia się tajemniczy mężczyzna. Zdaje jej się ,że ją śledzi  i przesladuje. Dochodzi do coraz częstszych spotkań . Mimo , że dziewczyna się wzbrania temu uczuciu i chce odepchnąć od siebie męzczyzne, rośnie porządanie i chemia. Uczucie daje o sobie znać i rośnie do tego stopnia ,że obydwoje nie mogą już przed nim uciec.
Zwiążek ten nie jest usłany różami, wręcz przeciwnie . Kłótnie, zazdrość - to tylko niektóre z nieprzyjemnych sytuacji.
Do tego Joanna dowiaduje się, iż jej ukochany to gangster i ma dużo wspólnego z narkotykami.
Żeby nie było zbyt nudno  jeden z kolegów Krzyśka ginie a do sytuacji wkracza policja.
Joanna czuje się zagubiona, ale wie jedno : nie może dopuścić do sytuacji w której Krzysiek ginie. Dlatego też knuje plan, mimo że wie iż oberwie się jej za to porządnie. Zdaje sobie sprawę z tego że ukochany i jego koledzy nie odpuszczają i ją znajdą za wszelką cenę. Mimo to , dla niej ważniejszy jest on niż jej własne życie.
Skazuje się na parę lat bólu i  strachu .
Piękna historia miłości. Burzliwa, namiętna dająca bohaterom siłę. Nie do końca szczęśliwa, ale takie jest życie  - zawsze kroczymy pod górkę. Czytając ją utożsamiamy się z bohaterami, gdyż są realni - mają wady, nie są idealizowani. Razem z Joanną modliłam się, żeby Krzysiek odpuścił i zmienił swoje życie. Czułam niemal jej ból który towarzyszył jej  po rozstaniu. Niekiedy chciałam nią potrząsnąć, żeby się ogarnęła . A kiedy indziej myślałam :''Tak, bardzo dobrze robisz''
Czytając epilog , na język wkradały mi się pytania :
Czy Krzysiek naprawdę jest zdolny do tego ,żeby zrobić Joasi krzywdę ? Jak zachowa się po wyjściu z więzienia?
Byłam na początku zła , iż autorka zostawiła to                                                                                 wszystko pod znakiem zapytania. Ja chcę od razu wiedzieć jak skończą się losy  bohaterów, gdyż aż  tak mnie wciągnęły.
Dlatego też z niecierpliwością czekam na druga część tego przyjemnego debiutu :)
Za książce ] wraz z dedykacją dziękuję autorce : Joannie Zawadzkiej
oraz blogowi : http://kobiecerecenzje365.blogspot.com/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz